Algemeen 030 25 23 129

Service 030 74 70 147

Over ons

Klant in beeld: Hofman Utrecht – Rust en overzicht dankzij digitale keuken- en barschermen

Aan het Janskerkhof in hartje Utrecht bruist het dagelijks bij Hofman, een bar-restaurant dat bekendstaat om zijn levendige sfeer en veelzijdige aanbod. Toen de werkdruk achter de bar steeds verder opliep, besloot eigenaar Marcel Westerveld een stap richting digitalisering te zetten met de keuken- en barschermen van Kassanet Pieterse.

Van chaos naar overzicht

Voorheen was het werkproces allesbehalve rustig. “De printer ratelde de hele dag, bonnen raakten kwijt en er hing altijd een sliert papier uit de printer. Dat gaf onrust. Vooral bij bijbestellingen of wijzigingen zagen we de bonnen vaak te laat, waardoor bestellingen soms helemaal gemist werden. Dat frustreerde zowel gasten als medewerkers.”

Tijdens een bezoek aan een strandtent maakte Marcel voor het eerst kennis met digitale schermen. “Ik dacht meteen: dit is geniaal. Geen herrie meer, maar wél overzicht.” Omdat Hofman al werkte met Vectron van Eijsink, was de keuze voor Kassanet Pieterse snel gemaakt. “We wilden graag bij Vectron blijven, onder meer omdat we nog met smscodes op de handhelds werken. Kassanet Pieterse bood een oplossing waarmee we konden doorgroeien zonder ons vertrouwde systeem los te laten. Die combinatie maakte de keuze eigenlijk heel logisch.”

Samenwerken in een nieuwe workflow

De overstap naar digitale schermen betekende ook voor de keuken een nieuwe manier van werken. “Koks zijn gewend aan werken met vaste patronen,” legt Marcel uit. “Toch pakte iedereen het verrassend snel op. Het systeem is heel gebruiksvriendelijk en inmiddels wil niemand meer terug naar papier. Zelfs de personeelsmaaltijden zetten we nu gewoon in het systeem.”

Stap voor stap breidde Hofman het gebruik verder uit. “Naast de bar en de keuken hebben we de schermen ook doorgetrokken naar ons cocktail- en koffiestation. Zo zien we nu in één overzicht wat er allemaal tegelijk gemaakt wordt. Terwijl de koffie wordt gezet, zie je in de keuken dat het gebak al klaarstaat. Daardoor is het voor medewerkers duidelijk wanneer de hele bestelling samen kan worden uitgeserveerd. Dat geeft overzicht én maakt het makkelijker om samen te werken.”

Structuur, snelheid en tevreden gasten

De resultaten laten zich eenvoudig samenvatten: meer rust, minder fouten en snellere service. “Het systeem geeft structuur en overzicht, waardoor iedereen efficiënter kan werken,” zegt Marcel. “En uiteindelijk draait het natuurlijk om de gast. Die krijgt zijn drankje of eten sneller en merkt dat de service soepeler loopt.”

Betrouwbare samenwerking

Ook de samenwerking met Kassanet Pieterse ervaart Marcel als positief. “Het team is niet mega groot, maar wel heel oplossingsgericht. Als er iets kapot gaat, pakken ze dat direct op. De bereikbaarheid is gewoon goed en dat werkt heel prettig. Je merkt dat ze echt meedenken met wat wij nodig hebben.”

Advies aan medeondernemers 

Andere horecaondernemers zou hij dezelfde stap van harte aanbevelen. “Niemand bij ons wil nog terug naar papieren bonnen. Het bespaart onrust, fouten en tijd. De schermen hebben ons werkplezier vergroot en onze service verbeterd. Ik zou zeggen: doen.”

Meer klantverhalen

Pinapparaat (of kassarollen) bestellen

Via dit formulier kun je een pinapparaat, kassabenodigdheden of toebehoren bestellen. Heb je een probleem met je pin? Dan kun je ook dit formulier invullen.

Probeer onze gratis demo

Vul je gegevens in en krijg een gratis demo.

Velden met een * zijn verplicht. Je gegevens worden met zorg in behandeling genomen en nooit gedeeld met derde partijen.

Plan een gratis adviesgesprek

Vul je gegevens in en één van onze experts neemt binnen 24 uur contact met je op om jouw wensen te bespreken.

Velden met een * zijn verplicht. Je gegevens worden met zorg in behandeling genomen en nooit gedeeld met derde partijen.